Urmare a furtunii abătute asupra orașului Bârlad în seara zilei de joi, 6 iulie a.c., primarul Dumitru Boroș a remis un comunicat prin care explică de ce străzile devin adevărate „canale navigabile”. El declară că a inițiat un proiect în Consiliul Local care prevede un studiu de fezabilitate privind apele pluviale.
La un an de mandat după ce a câștigat alegerile locale care l-au adus la conducerea Primăriei Bârlad, primarul Dumitru Boroș face primul pas spre rezolvarea unei situații care persistă de zeci de ani după fiecare ploaie de intensitate. Astfel că, după cum chiar el menționează în comunicatul de presă remis, mare parte din rețeaua existentă de canalizare este distrusă și subdimensionată.
Rămâne de văzut în ce măsură va fi dus până la capăt acest proiect și mai ales, câți ani va dura. Bârlădenii speră ca problema canalizării să nu devină o „temă de campanie electorală” precum cea din cartierele Podeni – Munteni, readuse în discuție din patru în patru ani.
Redăm integral comunicatul primarului Dumitru Boroș:
„Dragii mei, se cuvin cateva precizari legate de ziua de joi.
Abia ajuns de la Bucuresti (unde am fost la Ministerul Sanatatii insotit de managerul spitalului Barlad si de dna director de ingrijire si apoi la Ministerul Transporturilor legat de soseaua de centura), a inceput ploaia! Am plecat imediat in zonele afectate de ploaia torentiala si grindina care s-au abatut asupra Barladului. In prealabil, am convocat Serviciul voluntar pentru situatii de urgenta si Serviciul de Gospodarie locala, care, in colaborare cu pompierii au actionat in zonele afectate.
Amploarea fenomenelor extreme face ca in anumite situatii sa fim depasiti! Instiintez pe barladeni ca in Sedinta Consiliului Local de luna trecuta (se poate vedea pe Barlad online) am initiat un proiect care se refera la realizarea unui studiu de fezabilitate privind apele pluviale in oras.
Acest studiu se impune pentru ca:
– parte din reteaua existenta este distrusa (infundata)…
– parte din retea este subdimensionata
– lucrarile de asfaltare nou-realizate in oras sunt fara canalizare pluviala (Deal II, Mihai Eminescu, Bariera Puiesti, Tuguieta II), desi, fiind pe deal, era obligatoriu ca proiectul respectiv ca prevada acest lucru.
Motivul? Toata apa de pe strazile acestor cartiere se scurge direct in oras, unde nu poate fi preluata de canalizarile subdimensionate. Zonele afectate: Confectii, Gara, Stadion, Gradina si nu numai. Studiul de fezabilitate urmareste analizarea in concret a situatiei de la Barlad privind apele pluviale dar si SOLUTII de perspectiva pentru cel putin 50-60 de ani.
Suntem in aceasta situatie, dar avem determinarea si curajul de a solutiona aceasta problema importanta a orasului, care nu mai sufera amanare.
Fac apel la intelegere din partea barladenilor care trebuie sa inteleaga faptul ca suntem in etapa realizarii documentelor, etapa pe care cetateanul nu o vede, dar este obligatorie din punct de vedere legal pentru realizarea unei investitii.
Urez tuturor un sfarsit de saptamana linistit!”.
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit şi de prietenii tăi!