Acest website folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.

Îţi bei corect cafeaua? Doar aşa îi poţi maximiza efectele

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă
 

Mulţi dintre noi avem nevoie de o ceaşcă de cafea dimineaţa pentru a ne trezi. Dacă vrem să profităm cu adevărat de efectele cafelei trebuie să o consumăm însă doar între anumite ore.

Ceasul intern pe care încercăm să îl accelerăm în momentul în care luăm în mână ceaşca de cafea este, de fapt, ritmul nostru circadian care determină cât de somnoroşi sau alerţi suntem pe parcursul zilei prin eliberarea în organism a unui hormon numit cortizol. Corpurile noastre produc o cantitatea mare de cortizol între orele 8 şi 9 dimineaţa.

Dacă bei cafea în acest interval nu doar că vei limita efectele cofeinei, dar îţi vei face şi corpul să dezvolte o toleranţă la aceasta. Deci cafeaua nu te va ajuta între orele 8:00-9:00 şi pe termen lung vei avea nevoie de o cantitate mai mare pentru a-i simţi efecte.

Pentru a te bucura din plin de efectele cafelei trebuie să o consumi în perioadele în care nivelul cortizolului scade. Dacă hormonul este eliberat în cantităţile cele mai mari între 8:00-9:00, apoi între 12:00-13:00 şi între 17:30-18:30, este bine să bei cafea la cel puţin o jumătate de oră după aceste intervale.

De dimineaţă, cel mai bine este dacă bei cafeaua între orele 9:30 şi 11:30.


Sursă: Science Alert

e-max.it: your social media marketing partner

Adaugă comentariu

ATENȚIE! BDB NEWS militează pentru exprimare civilizată și își rezervă dreptul de a șterge/edita comentariile care depășesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoană precum și comentariile cu tentă antisocială, caracter rasist sau xenofob.


Codul de securitate
Actualizează

0
0
0
s2sdefault
Top