Acest website folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.

Secretul din spatele celui mai vândut tip de bere din România

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă
 

Vânzările la PET (ambalaj din plastic) au explodat în ultimii zece ani în in­dus­tria berii, când şi-au du­blat pon­derea, de la 24,4% în 2004 la 53,1% anul trecut, şi au re­con­fi­gu­rat un sec­tor în care Ursus şi Heine­ken se bat pen­tru poziţia de lider, scrie ZF.ro.

Ascensiunea PET-ului, ambalaj care asi­gură preţuri mai mici, a avut loc în con­diţiile în care puterea de cumpă­ra­re a scă­zut în timpul crizei, iar pro­du­că­torii au că­utat o modalitate de a ajunge pe seg­men­tul economic al pieţei. Dar în pofida as­censiunii acestui tip de ambalaj low-cost, care în alte pieţe abia acum în­ce­pe să fie experimentat, preţul mediu al berii s-a majorat în perioada ana­li­zată. În re­tail, acolo unde se fac volu­me­le de vân­zări la PET, preţul a fost cu 33% mai mare.

În strânsă legătură cu explozia PET-ului, consumul de bere s-a mutat în retail, care a ajuns la o pondere de 80% în piaţa de bere, de la 55% în urmă cu zece ani.

Istoria berii la PET începea în Ro­mâ­nia în 1998, atunci când Bere Mu­reş, la acea vreme o afacere antre­preno­ria­lă românească, a in­tro­dus acest tip de ambalaj, ce avea să re­vo­luţioneze în­trea­ga piaţă. Bere Mureş pro­du­cea numai bere la PET, iar în por­tofoliu avea bran­durile Neu­markt, Dracula şi Sovata. Evo­luţia com­paniei a făcut ca pro­ducă­to­rul să intre în vizo­rul marilor grupuri inter­na­ţio­nale care erau în căutarea unor ţinte de achiziţii, iar pre­lua­rea de către Hei­neken pen­tru o sumă re­cord de 150 mil. euro avea să încline mult ba­lan­ţa în favoarea olande­zilor.
CITEŞTE ÎN CONTINUARE PE ZF.RO.

e-max.it: your social media marketing partner

Adaugă comentariu

ATENȚIE! BDB NEWS militează pentru exprimare civilizată și își rezervă dreptul de a șterge/edita comentariile care depășesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoană precum și comentariile cu tentă antisocială, caracter rasist sau xenofob.


Codul de securitate
Actualizează

0
0
0
s2sdefault
Top