Secretul din spatele celui mai vândut tip de bere din România
Written by bdbnews on April 20, 2015
Vânzările la PET (ambalaj din plastic) au explodat în ultimii zece ani în industria berii, când şi-au dublat ponderea, de la 24,4% în 2004 la 53,1% anul trecut, şi au reconfigurat un sector în care Ursus şi Heineken se bat pentru poziţia de lider, scrie ZF.ro.
Ascensiunea PET-ului, ambalaj care asigură preţuri mai mici, a avut loc în condiţiile în care puterea de cumpărare a scăzut în timpul crizei, iar producătorii au căutat o modalitate de a ajunge pe segmentul economic al pieţei. Dar în pofida ascensiunii acestui tip de ambalaj low-cost, care în alte pieţe abia acum începe să fie experimentat, preţul mediu al berii s-a majorat în perioada analizată. În retail, acolo unde se fac volumele de vânzări la PET, preţul a fost cu 33% mai mare.
În strânsă legătură cu explozia PET-ului, consumul de bere s-a mutat în retail, care a ajuns la o pondere de 80% în piaţa de bere, de la 55% în urmă cu zece ani.
Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere antreprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj, ce avea să revoluţioneze întreaga piaţă. Bere Mureş producea numai bere la PET, iar în portofoliu avea brandurile Neumarkt, Dracula şi Sovata. Evoluţia companiei a făcut ca producătorul să intre în vizorul marilor grupuri internaţionale care erau în căutarea unor ţinte de achiziţii, iar preluarea de către Heineken pentru o sumă record de 150 mil. euro avea să încline mult balanţa în favoarea olandezilor.
CITEŞTE ÎN CONTINUARE PE ZF.RO.