Certificatul de cazier judiciar se poate obţine de către minorul cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani, personal, fără a fi necesară prezenţa unui părinte/tutore la ghişeu, pentru depunerea cererii şi dobândirea acestuia.
De la începutul acestui an, Inspectoratul de Poliție al Județului Vaslui a eliberat aproape 26.000 de certificate de cazier judiciar.
Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar, orice persoană fizică cu capacitate de exerciţiu restrânsă (minor 14-18 ani) sau deplină (peste 18 ani), poate depune personal cererea-tip, cu datele complete de stare civilă şi motivată, la orice subunitate de poliţie în care există ghişeu de cazier judiciar.
Cererea-tip trebuie însoțită de actul de identitate, aflat în termenul de valabilitate, precum și chitanța prin care se face dovada achitării taxei de prestare serviciu, în cuantum de 10 lei.
Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României. De asemenea, la cererea motivată a persoanelor aflate în străinătate, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României pot elibera, după efectuarea verificărilor necesare în bazele de date, adeverinţe în care consemnează rezultatele verificărilor. Aceste adeverinţe au valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar şi se utilizează exclusiv în străinătate.
Reamintim că, Poliţia Română operaţionalizează prevederile O.U.G. nr. 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Astfel, începând cu 11 iulie a.c., pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de 2 lei. De la aceeaşi dată, în vederea emiterii certificatelor de cazier judiciar, nu se mai reţin documente în original ori copii legalizate în ghişee, ci doar xerocopii cu menţionarea sintagmei „conform cu originalul” de către lucrătorii din ghişeu.
De asemenea, se acceptă copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail, asigurând condiţiile prevăzute de reglementările legale privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.
S-a realizat actualizarea formularelor tip şi a informaţiilor referitoare la obţinerea certificatului de cazier judiciar publicate pe pagina de https://vs.politiaromana.ro/ro/utile/documente-eliberari-acte/cazier-judiciar.
Program modificat la ghișeul de la reședința inspectoratului
Începând de astăzi, programul de lucru cu publicul la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar de la reședința inspectoratului se modifică astfel:
– Luni 08 – 12 – 14 – 16
– Marţi 10 – 14 – 16 – 18
– Miercuri 08 – 12 – 14 – 16
– Joi 10 – 14 – 16 – 18
– Vineri 09 – 13
Informaţii de background:
Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în cazurile în care cererea-tip este depusă în România.
Pentru situaţiile în care cererea este depusă prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, certificatul de cazier judiciar se eliberează în cel mult 30 de zile de la data depunerii, iar în cazul adeverinţelor în termen de 10 zile de la data solicitării.
Documentele sunt valabile 6 luni de la data eliberării şi numai în scopul pentru care au fost eliberate.
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit şi de prietenii tăi!
Susține-ne pagina https://www.facebook.com/bdbnews.ro cu un LIKE !