În luna iunie 2016, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Vaslui a desfăşurat un număr de 244 acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor: 219 acţiuni tematice de control şi 25 acţiuni în colaborare la solicitarea altor organisme de control sau pentru cercetarea reclamaţiilor şi sesizărilor primite din partea consumatorilor.
Urmare deficienţelor constatate, au fost dispuse următoarele măsuri:
- oprirea temporară a comercializării pentru produse alimentare şi nealimentare în valoare de 51.102 lei, până la eliminarea / remedierea deficienţelor constatate;
- oprirea definitivă a comercializării şi retragerea din circuitul comercial pentru produse alimentare în valoare de 6.973 lei.
Pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor, au fost sancţionaţi contravenţional un număr de 158 operatori economici, fiind aplicate un număr de 98 amenzi contravenţionale în valoare totală de 143.000 lei şi 60 avertismente.
În timpul verificărilor efectuate s-au constatat deficienţe privind:
– comercializarea produselor alimentare și nealimentare cu data limită de consum / data durabilităţii minimale/termenul de valabilitate depăşite (condimente alimentare, blat pentru tort, ingrediente diverse, gris, ojă, pastă pentru ras, deodorante, gel păr colorant, var, insecticid);
– comercializare produse alimentare neconforme (vin opalescent și cu sedimente, suprafețe la carnea de pasăre congelată uscate/arse din cauza contactului direct cu gheața ambalajele fiind deteriorate);
– condiții de depozitare / păstrare neconforme ( în aceeași ladă frigorifică erau păstrate carnea de pasăre și înghețata);
– comercializarea de anvelope auto uzate, nesortate în funcție de gradul de uzură;
– comercializare produse “congelate” în stare parțial decongelată (sferturi posterioare de pui);
– comercializare legume și fructe proaspete fără indicarea provenienței și a categoriei calitative;
– comercializarea pâinii nepreambalate fără afișarea denumirii producătorului, a ingredientelor cu potențial efect alergen sau a prețului/kg.;
– comercializarea produselor fără elemente de identificare-caracterizare sau cu acestea incomplete/ incorecte sau netraduse în limba română;
– neafișare cod unic de înregistrare;
– utilizarea de mijloace de măsurare neomologate, neverificate metrologic;
– utilizarea mijloacelor de măsurare ale căror indicaţii sunt ilizibile și neclare sau nu sunt vizibile pentru consumatori;
– neafişarea preţurilor de vânzare sau a preţurilor pe unitatea de măsură;
– neafişarea orarului de funcţionare;
– nerespectarea orarului de funcționare afișat – închiderea unității în scopul sustragerii de la control;
– neafișarea, în zona publică în care își desfășoară activitatea a denumirii și adresei operatorului economic, așa cum au fost înregistrate în registrul oficiului comerțului.
În această perioadă au fost cercetate şi soluţionate un număr de 39 reclamaţii primite din partea consumatorilor. În urma cercetărilor efectuate 19 reclamaţii s-au dovedit a fi întemeiate, 11 reclamaţii au fost neîntemeiate, 7 reclamaţii au fost redirecţionate spre cercetare organismelor competente, 1 reclamaţie nu a putut fi soluţionată din cauza lipsei elementelor necesare cercetării și 1 reclamație a fost clasată.
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit şi de prietenii tăi!
Susține-ne pagina https://www.facebook.com/bdbnews.ro cu un LIKE !