Acum apare și imediat dispare! Așa s-ar putea spune despre șoseaua de centură, atât de visată si dorită de bârlădeni. La fiecare campanie se scoate subiectul din sertar si fiecare, se laudă cu lobby-ul făcut pe aceasta temă.
CONSTANTINESCU, PROFESOR ÎN ALE CENTURII!
In 2010, fostul edil al Bârladului, Constantin Constantinescu, își găsise o nouă vocație: aceea de profesor. Mereu cu harta si cu arătătorul, după el , arată traseul pe care urma să se construiască șoseaua de centură. Afirmațiile lui erau susținute si de către specialiștii de la CNADNR . Aceștia declarau că : “Este o lucrare de cca. 12km lungime, care, în mod normal, din momentul în care avem un constructor pe ea, mai mult de 18 luni n-are de ce sa dureze. În cazul în care avizul Comisiei Europene există la începutul anului 2011, undeva la jumătatea anului să avem un constructor câştigător al licitaţiei de execuţie. Asta ar însemna la sfârşitul anului 2012 şi Bârladul să aibă o variantă de ocolire. Terenul este destul de prietenos cu noi în zona de est a Bârladului. Zona de vest era un teren destul de accidentat care dădea naştere unor lucrări destul de importante ca şi lucrări de artă – viaducte şi chiar ramblee si deblee extrem de înalte. Costul estimativ al lucrării este de aproximativ 4.5 – 5 milioane de EURO pe km. Suma exactă o vom aveam când vom avea aprobarea hotărârii de guvern” – Ovidiu Bărbier, director coordonator.
Constantin Constantinescu( fostul primar al Barladului ) declara : “Au fost luate în studiul de fezabiliate 4 variante de către firma care a câştigat licitaţia. Două prin estul localităţii, adică pe sub Dealu Mare pentru noi care suntem bârlădeni, şi două variante prin partea de vest, pe la Perieni, să spunem. Din toate punctele de vedere, varianta prin est, acea pe care noi am propus-o mai de demult, a fost acceptată cu bucurie de către toată lumea, adică atât ministerul cât şi proiectantul şi autorităţile locale şi autorităţile judeţene. Unul din argumentele care au pledat pentru această variantă este şi faptul că suprafeţele de teren care vor fi expropriate sunt minimale, spre deosebire de celelalte variante. Este un argument foarte serios în decizia luată de noi. Mare parte din terenuri este în proprietatea primăriei. Se merge în zona drumului existent comunal deci din punctul ăsta de vedere sunt atuuri de luat în seamă. Un alt atu, nu lipsit de importanţă, este că declivităţile sunt minimale, adică în accepţiune generală terenul este plat pe o suprafaţă destul de mare deci nu apar lucrări suplimentare, viaducte sau chiar tunele cum apăreau pe la Perieni, sau ziduri de sprijin care-s mari consumatoare de oţel-beton deci costuri foarte mari.”
STUDII DE FEZABILITATE FĂCUTE….IN BIROU.
Cu pasarelă, fără. Cu ziduri, fără. Sunt declarații mincinoase care, in 2016, sunt demontate de alți specialiști veniți, bineînțeles, la Barlad. Specialistii au constatat cã e vorba despre niște neconcordanțe, si anume: axul viitoarei sosele ar trebui sã treacã prin trunchiul celui mai bãtran copac din zonã, portiuni din cele douã benzi de pe sens ar trebui sã ia din terenurile Armatei (poligonul de tragere al garnizoanei locale), din terenul Directiei Silvice (acolo se afla o zonã de plantatie puieti) sau chiar din digul de apãrare impotriva inundatiilor amenajat pe malul stang al raului Barlad. În plus, viitoarea sosea ar trebui sã se suprapunã cu strada Trestiana, care duce spre blocurile ANL si care este recent amenajată cu bani de la U. E.. Deci, nu!
CINE ESTE BUN DE PLATĂ?
Toate studiile de fezabilitate sunt nule, autoritatea locală va scoate alți bani, dar pentru aceeași distracție. Dar cine va fi tras la răspundere pentru risipirea banului public? Răspunsul îl cunoașteți: nimeni.
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit şi de prietenii tăi!