Acest website folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.

Lecție de manual: cum să scoți un post cu dedicație, la concurs, în Primăria Bârlad

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă
 

Practica posturilor cu „dedicație” scoase la concurs pentru un anumit tip de clientelă, apropiată aparatului administrativ, nu s-a inventat la Bârlad și nu va fi nici prima și nici ultima dată când se va întâmpla în România. Revoltător este însă modul cum autoritățile locale sfidează comunitatea atunci când „prelucrează” aceste posturi.

Pe site-ul Primăriei Bârlad a apărut de curând un anunț prin care se înștiințează opinia publică cât și pe cei în căutarea unui serviciu, că este scos la concurs un post de Consilier în Biroul de presă, relații cu publicul și relații cu instituțiile de învățământ, cultură, sănătate și sport. În limbajul liber, un post de Purtător de cuvânt. Nimic anormal până aici, dimpotrivă, o bilă albă pentru administrația care s-a gândit să creeze un loc de muncă.

CERINȚE „ELIMINATORII” SAU PURĂ ÎNTÂMPLARE?

Ca orice cetățean care se vrea bine informat, dar și din perspectiva cuiva care caută un loc de muncă, aruncăm o privire la condițiile specifice și bibliografia necesară pentru concurs. Printre celelalte condiții de participare, în care se face referire la statutul funcționarului public, mai aflăm că „doritorii” trebuie să fie: „ absolvenți ai studiilor universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv cu studii superioare de lungă durată, absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, în specializarea jurnalism; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 5 ani.”

ȘEFUL BIROULUI DE RELAȚII CU PRESA NU A AVUT ACEASTĂ CERINȚĂ LA OCUPAREA POSTULUI

Cu alte cuvinte, aplicantului i se cere o diplomă în jurnalism și să fi activat minimum cinci ani în domeniul presei. La o primă vedere, nu pare nimic ieșit de pe făgașul normal al lucrurilor. Însă, noutatea de aici este cerința expresă a diplomei de studiu în domeniul jurnalismului. Cerință care „elimină” o concurență serioasă pentru postul vizat, printre cei cărora li se taie din start orice șansă la un loc de muncă fiind și absolvenții cu studii superioare în științe politice, comunicare, etc. Asta în condițiile în care, șeful Biroului de relații cu presa - Constantin Nițuc, a susținut în urmă cu circa un an, un același tip de concurs și la care, spre uimirea noastră, cerința cu diploma în jurnalism nici măcar nu s-a aflat pe bibliografia de concurs.

CONCURS DOAR PE HÂRTIE

Acestea fiind condițiile date, reiese că scoaterea la concurs a respectivul post este doar o formalitate, cerințele impuse în bibilografie fiind menite să asigure victoria sigură a celui care se va prezenta. În presa locală sunt foarte puțini cei care au studii în domeniul jurnalismului, „cercul” fiind atât de restrâns încât am fi nevoiți să ne tăiem opt degete de la mâini, ca să rămână doar cele ocupate.

Ca și în presa centrală, unde sunt nenumărate cazuri de jurnaliști care profesează fără a avea o diplomă în acest domeniu, la fel și la Bârlad, ca dealtfel în toată țara, sunt oameni care activează în această branșă fără aceste studii de specialitate și o fac la fel de bine ca și cei care au aceste studii. În foarte multe primării din România, purtătorii de cuvânt nu au asemenea diplome și nu li s-a impus o astfel de cerință la susținerea concursului.

Pe holurile primăriei există deja discuții pentru cine s-a „creat” acest post și că formalitatea susținerii concursului este doar o piesă de teatru prost scrisă. Repercursiunile acestui joc ar putea apărea însă mult mai târziu, când presupusa persoană – ocupantă a postului respectiv, riscă să devină subiectul un scandal media, urmare a unei anchete penale în curs.

Nu ar fi un proces de normalitate, ca instituția să dea o șansă egală tuturor celor care sunt capabili și bine pregătiți pentru acest post, domnule primar?!


Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit şi de prietenii tăi!

e-max.it: your social media marketing partner

Adaugă comentariu

ATENȚIE! BDB NEWS militează pentru exprimare civilizată și își rezervă dreptul de a șterge/edita comentariile care depășesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoană precum și comentariile cu tentă antisocială, caracter rasist sau xenofob.


Codul de securitate
Actualizează

0
0
0
s2sdefault
Top