Acest website folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.

Soluția propusă de tânărul candidat USR-PLUS, Alexandru Ifrim, la birocrația excesivă a instituțiilor bârlădene.

Evaluare utilizator: 3 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

 

Tânărul Candidat la Consiliul Local din partea Alianței USR-PLUS, Alexandru Ifrim propune soluții pentru a nu mai pierde timpul la cozi în instituțiile bârlădene:

 “Lipsa digitalizării ne mănâncă timpul și ne ține blocați în secolul XX.

 Eu unul, m-am săturat să pierd timpul!

 De exemplu, pentru obținerea unui livret de familie, starea civilă cere certificatul de naștere și certificatul de căsătorie, acte deja aflate în baza de date a instituției. În plus, programul cu publicul este până în ora 12:00, nerezonabil pentru un om activ.

 În țările civilizate astfel de servicii sunt complet digitalizate. În Estonia de exemplu, trebuie să fii prezent fizic doar la căsătorie și divorț, în rest toate documentele se pot realiza online.

 Există un proiect în derulare la primărie denumit pompos ‘’Dezvoltarea Capacității Administrative a Municipiului Bârlad’’ care a început din data de 03 decembrie 2018, cu durata de implementare de 30 luni. Suntem în septembrie 2020, la 21 de luni distanță de la începerea proiectului, dar proiectul este probabil blocat din lipsa unui dosar cu șină.

 Dezvoltarea capacității administrative trebuie neapărat să includă și digitalizare. Iată câteva exemple de urmat din orașele țării:

 -Obținerea de Certificate de Urbanism online;

 -Depunerea de sesizări online și urmărirea traseului lor interdepartamental și al statusului în timp real;

 -Programarea căsătoriilor online;

 -Programarea si/sau depunerea documentelor online pentru eliberarea certificatelor de stare civilă;

 -Eliberarea online de autorizații, acorduri și avize de funcționare comercială;

 -Posibilitatea înregistrării autovehiculelor online;

 -O secțiune care permite cetățenilor o evaluare a activității instituției, care constituie un feedback necesar și util pentru obiectivele viitoare, etc.

 Soluția este la îndemână:

Uniunea Europeană pune la dispoziție fonduri de 475 milioane de euro prin Prioritatea 2 din Programul Operațional Regional Nord-Est 2021-2027 pentru digitalizarea administrației și a serviciilor publice la nivel local. La capitolul servicii publice intră învățământul și sănătatea, că tot se apropie începerea școlilor.

După 27 septembrie, ne apucăm de treabă, să aducem orașul nostru în secolul XXI.

Ne dorim să trăim într-un oraș modern și european în care serviciile publice să fie disponibile la orice oră și la îndemâna oricui.

 #farahartielaprimarie

 #farahotielaprimarie”

e-max.it: your social media marketing partner

Adaugă comentariu

ATENȚIE! BDB NEWS militează pentru exprimare civilizată și își rezervă dreptul de a șterge/edita comentariile care depășesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoană precum și comentariile cu tentă antisocială, caracter rasist sau xenofob.


Codul de securitate
Actualizează

0
0
0
s2sdefault
Top