O vorba din bătrâni spune că „minciuna are picioare scurte” și se pare că ministrul transporturilor a fost prins cu „cioara vopsită”. Prezent la Bârlad, săptămâna trecută Răzvan Cuc a venit să vorbească despre veșnicul subiect: varianta de ocolire. El a anunțat că, în cursul lunii iulie, se vor scoate la licitație proiectarea și execuția lucrării.
„Varianta de ocolire a Bârladului a fost prinsă în Masterplanul General de Transport, în urma unui amendament formulat de parlamentarii din județ la finele anului 2015. S-a alocat finanțare pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Din păcate, în 2016, singurul lucru care s-a făcut pentru acest obiectiv de investiții a fost o vizită în teren a reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ai Direcției Regionale de Drumuri Poduri Iași și ai Primăriei Bârlad, în urma căreia s-a elaborat un raport și s-a ajuns la concluzia că trebuie revizuit studiul de fezabilitate. Avem un studiu făcut în 2007 și revizuit în 2015, iar acum se mai dorea o revizuire. Am decis să nu mai aruncăm banii pe tone de hârtie și, împreună cu directorul CNAIR, am stabilit ca, în luna iulie, să urcăm pe SEAP proiectarea și execuția acestui obiectiv. Sperăm să nu avem contestații și să trecem repede de această etapă, astfel ca, prin luna octombrie, să avem și un constructor. Tot ce sper e să nu avem probleme pe partea de exproprieri și de obținere a autorizațiilor de construcție și să avem sprijinul autorităților locale. Perioada de implementare e de 24 de luni, cu finanțare din fonduri UE nerambursabile”, a declarat ministrul.
„CIOARA VOPSITĂ” – EXECUȚIA LUCRĂRILOR.
La auzul acestor declarații a sărit ca ars deputatul PNL, Daniel Olteanu. Acesta susține ca la interpelarea pe care i-a făcut-o ministrului transporturilor in data de 6 Aprilie 2017 acesta ii răspundea: „ data estimată pentru atribuirea contractului Revizuire Studiu de Fezabilitate, Revizuire Proiect Tehnic şi D.T.A.C. pentru obiectivul „Varianta de ocolire Bârlad” este 30.05.2017, durata de prestare a serviciilor este de 6 luni, după care indicatorii tehnico -economici trebuie avizaţi la toate nivelurile de competenţă, în vederea emiterii Hotărârii de Guvern. Ulterior, „va avea loc procedura de achiziţie a contractului de lucrări, cu toate etapele prevăzute de lege”, începerea lucrărilor fiind estimată pentru debutul anului 2018”. Bun așa!
DIRECTORUL DRDP IAȘI IN CONTRADICȚIE CU RĂZVAN CUCU.
Acesta declarat la începutul acestui an, într-o emisiune televizată, că „25 – 26 martie 2017 urma să fie data pentru atribuirea contractului Revizuire Studiu de Fezabilitate, Revizuire Proiect Tehnic şi D.T.A.C. pentru obiectivul „Varianta de ocolire Bârlad”. Această procedură urma să dureze şase luni, ulterior, pentru încă trei luni, documentul urmând a fi avizat la toate nivelurile de competenţă, scoaterea la licitaţie a obiectivului fiind programată pentru luna ianuarie 2018, iar începerea lucrărilor, după analiza ofertelor şi atribuirea contractul” a declarat acesta din urmă.
Ce este de necontestat este faptul că in apropiere de alegeri (locale, parlamentare sau europarlamentare) se scoate „de la naftalină” subiectul șoseaua de centura a Bârladului si personajele politice deschid robinetul promisiunilor electorale. Rămâne să vedem dacă acest vis se va transforma vreodată în realitate.
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit şi de prietenii tăi!