Secretul din spatele celui mai vândut tip de bere din România

Written by on April 20, 2015

Vânzările la PET (ambalaj din plastic) au explodat în ultimii zece ani în in­dus­tria berii, când şi-au du­blat pon­derea, de la 24,4% în 2004 la 53,1% anul trecut, şi au re­con­fi­gu­rat un sec­tor în care Ursus şi Heine­ken se bat pen­tru poziţia de lider, scrie ZF.ro.

Ascensiunea PET-ului, ambalaj care asi­gură preţuri mai mici, a avut loc în con­diţiile în care puterea de cumpă­ra­re a scă­zut în timpul crizei, iar pro­du­că­torii au că­utat o modalitate de a ajunge pe seg­men­tul economic al pieţei. Dar în pofida as­censiunii acestui tip de ambalaj low-cost, care în alte pieţe abia acum în­ce­pe să fie experimentat, preţul mediu al berii s-a majorat în perioada ana­li­zată. În re­tail, acolo unde se fac volu­me­le de vân­zări la PET, preţul a fost cu 33% mai mare.

În strânsă legătură cu explozia PET-ului, consumul de bere s-a mutat în retail, care a ajuns la o pondere de 80% în piaţa de bere, de la 55% în urmă cu zece ani.

Istoria berii la PET începea în Ro­mâ­nia în 1998, atunci când Bere Mu­reş, la acea vreme o afacere antre­preno­ria­lă românească, a in­tro­dus acest tip de ambalaj, ce avea să re­vo­luţioneze în­trea­ga piaţă. Bere Mureş pro­du­cea numai bere la PET, iar în por­tofoliu avea bran­durile Neu­markt, Dracula şi Sovata. Evo­luţia com­paniei a făcut ca pro­ducă­to­rul să intre în vizo­rul marilor grupuri inter­na­ţio­nale care erau în căutarea unor ţinte de achiziţii, iar pre­lua­rea de către Hei­neken pen­tru o sumă re­cord de 150 mil. euro avea să încline mult ba­lan­ţa în favoarea olande­zilor.
CITEŞTE ÎN CONTINUARE PE ZF.RO.


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track

Title

Artist

Background