Vânzările la PET (ambalaj din plastic) au explodat în ultimii zece ani în industria berii, când şi-au dublat ponderea, de la 24,4% în 2004 la 53,1% anul trecut, şi au reconfigurat un sector în care Ursus şi Heineken se bat pentru poziţia de lider, scrie ZF.ro.
Ascensiunea PET-ului, ambalaj care asigură preţuri mai mici, a avut loc în condiţiile în care puterea de cumpărare a scăzut în timpul crizei, iar producătorii au căutat o modalitate de a ajunge pe segmentul economic al pieţei. Dar în pofida ascensiunii acestui tip de ambalaj low-cost, care în alte pieţe abia acum începe să fie experimentat, preţul mediu al berii s-a majorat în perioada analizată. În retail, acolo unde se fac volumele de vânzări la PET, preţul a fost cu 33% mai mare.
În strânsă legătură cu explozia PET-ului, consumul de bere s-a mutat în retail, care a ajuns la o pondere de 80% în piaţa de bere, de la 55% în urmă cu zece ani.
Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere antreprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj, ce avea să revoluţioneze întreaga piaţă. Bere Mureş producea numai bere la PET, iar în portofoliu avea brandurile Neumarkt, Dracula şi Sovata. Evoluţia companiei a făcut ca producătorul să intre în vizorul marilor grupuri internaţionale care erau în căutarea unor ţinte de achiziţii, iar preluarea de către Heineken pentru o sumă record de 150 mil. euro avea să încline mult balanţa în favoarea olandezilor.
CITEŞTE ÎN CONTINUARE PE ZF.RO.