Așteptată de unii cu sufletul la gură, de alții anunțată „cu surle si trâmbițe”… s-a produs minunea. Care va fi efectul? Urmează să-l vedem sau ca lucrurile să rămână le fel cum au fost și până acum.
Din această lună, pacienții externați din spitale vor avea ocazia să reclame eventualele șpăgi cerute de medici, dar și să le dea note de la 1 la 4 pentru îngrijirile medicale acordate în perioada spitalizării.
Astfel, Ministerul Sănătății vrea să evalueze gradul de satisfacție al bolnavilor ce beneficiază de îngrijiri în institutiile sanitare publice. În acest sens, a fost implementat un mecanism de feedback al bolnavului, prin care, în mod aleatoriu, cei externați vor primi prin sms ori e-mail un chestionar cu mai multe întrebări referitoare la condițiile de care au beneficiat în spitale.
Cei chestionați vor trebui să răspundă la zece întrebări. În cazul în care cei întrebați recunosc faptul că au fost condiționați să dea șpagă, mai trebuie să răspundă la o întrebare: „Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?”. Dacă și aici răspunsul e DA, Compartimentul de Integritate va fi notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului și va intra în legătură cu reclamantul pentru a clarifica speța și, după caz, va sesiza autoritățile abilitate.
Tot în Ordinul 1.501/2016 se arată că rezultatele Chestionarului de Feedback al Pacientului vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrată de Ministerul Sănătății, dar dezvoltată și întreținută de STS. Analiza rapoartelor trimestriale și a sesizărilor primite de la pacienți cade în sarcina consiliului de etică din componența fiecărui spital.
Deci, rămâne de văzut cat de afectați vor fi cei de la Spitalul de Urgenta ” Elena Beldiman” din Barlad. Sau nu!
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit şi de prietenii tăi!