Așteptată cu nerăbdare atât de șoferi cât si de polițiștii din cadrul Biroului Rutier din Bârlad, decizia de desființare a sensului giratoriu de la Podul Pescăriei se lasă așteptată. In ultima ședință de Consiliul Local din acest an, proiectul de hotărâre inițiat de primarul Dumitru Boros, a fost retras.
DESFIINȚAREA SENSULUI = FLUIDIZAREA TRAFICULUI.
In luna noiembrie, noul şef al Biroului Rutier Bârlad, comisarul George Sava aducea la cunoștiința opiniei publice, ca împreuna cu Primăria Barlad, găsise o soluție in legătura cu fluidizarea traficului.
Vorbim despre o intersecţie unde se întâlnesc străzile Ioan Popescu, Alexandru Vlahuţă, Ştefan cel Mare, Alexandru Ioan Cuza şi Colonel Simionescu Sava şi, unde, în prezent, atât maşinile mici, cât şi cele de mare tonaj circulă foarte greu. Odată eliminate marcajele care indică existenţa sensului giratoriu, prioritate urmau sa aibă şoferii care vin de pe Ioan Popescu, artera urmând să fie semnalizată corespunzător.
Inca de la începutul lunii februarie, Serviciul Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Vaslui a solicitat municipalităţii revenirea la semnalizarea intersecţiei conform avizului eliberat de Poliţia Bârlad. Adică pe sens prioritar, pe strada Paloda spre înainte, pe strada Ioan Popescu, evitându-se astfel ocolirea pe cele două poduri şi încălcarea normelor rutiere de şoferii de autovehicule de mare tonaj.
În expunerea de motive a proiectului se spune că respectivii şoferi sunt obligaţi să pătrundă în intersecţie pe sensul opus de mers al străzii Ioan Popescu pentru a vira la dreapta, deşi în legislaţia rutieră se prevede că «la intersecţia fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă din mers, cu cel puţin 50 de metri înainte de intersecţie, rândul de lângă bordură sau acostament, măsura fiind aplicabilă celor care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta».
După ce se menţionează şi alte câteva articole din OUG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, tot în expunerea de motive se spune că, pentru a se asigura desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă, Biroul Rutier poate cere administratorului drumului (în cazul de faţă, Primăria Bârlad) executarea sau desfiinţarea de amenajări rutiere.
Prin urmare, municipalitatea poate crea sau desfiinţa sensuri giratorii atunci când condiţiile de trafic o impun. Soluția primarului Boros: retragerea proiectului. De ce? O întrebare care nu a primit răspuns.
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit şi de prietenii tăi!